چالش های پیشِ رویِ صنعت فولاد
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد ، از جمله مشکلاتی است که فعالان اقتصادی معتقدند رفع آن می تواند به بخش تولید کمک کند ، قفل بسته ی بانک ها به روی تولید است. فشار نقدینگی واحدهای تولیدی حدود 13 برابر شده و این کمبود نقدینگی از علل اصلی رکود واحدهای تولیدی است.
عزیز قنواتی یکی از کارشناسان صنعت فولاد در رابطه با چالش های صنعت فولاد بیان کرد : صنعتفولاد آلیاژی با مشکلاتی مانند قیمت بالای تولید به دلیل تکنولوژی قدیمی و سنتی، کمبود سنگ آهن و ظرفیت غیر اقتصادی روبرو است که حل این مشکلات لازمه رشد این صنعت است. میزان تولید فولاد ایران با افق های تعیین شده  فاصله ی زیادی دارد که برای دستیـابی به آن باید راه کارهای متفاوتی را امتحان کرد.
وی در ادامه تصریح کرد : یکی از مشکلات مهم صنایع فولاد کشور مسئله ی جانمایی واحدهای تولیدی است. شرکت ها به دلیل جانمایی نامناسب ، پس از بهره برداری توان تأمین سرمایه گذاری را ندارند. همین امر باعث می شود که نتوانند وارد بازارهای رقابتی شوند. 
قنواتی با اشاره به وضعیت مصرف انرژی کارخانه ها بیان کرد : تولید فولاد در ایران با روش احیای مستقیم انجام می شود و این روش تولید نیازمند گاز و برق زیادی است. بنابراین کارخانه‌های فولاد در ایران می توانند پس از واقعی کردن قیمت‌ها، محصولی رقابتی را وارد بازار کرده و یا آن را صادر کنند. طبق بررسی های صورت گرفته در جهان امروزه واحدهای فولادی حداقل 5 میلیون تن ، قدرت رقابت در بازار را دارند و این در حالی است که بیشتر واحدهای فولادسازی کشور ظرفیت کمتر از 5 میلیون تن را دارند. بنابراین برای اینکه آینده ی بهتری در صنعت فولاد کشور داشته باشیم باید استفاده از آخرین فناوری روز دنیا را فراموش نکنیم. وی افزود : ورود سرمایه گذاران خارجی منجر به ارتقای کمی و کیفی تولید فولاد در ایران خواهد شد، البته در نهایت باید این سرمایه گذاری منجر به ایجاد مزایای رقابتی برای کارخانه‌های فولادی کشور در سطح جهان شود.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.





:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: